Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-09-01, 14:20   #1
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 7
Sharp$: 59
Standard

Proffessionella bettare - lite allmäna frågor


Hur fungerar det för en som lever på betting?

Accepteras det som en stabil inkomst av banken så att man kan ta lån för husköp osv?

Skattefritt är det ju, på bolag inom eu iaf, men riskerar man drabbas av skönstaxering om man inte redovisar sina vinster för skatteverket emellanåt?

Kommer säkert på fler frågor senare.
megaman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 14:38   #2
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av megaman Visa inlägg
Hur fungerar det för en som lever på betting?

Accepteras det som en stabil inkomst av banken så att man kan ta lån för husköp osv?

Skattefritt är det ju, på bolag inom eu iaf, men riskerar man drabbas av skönstaxering om man inte redovisar sina vinster för skatteverket emellanåt?

Kommer säkert på fler frågor senare.
förlåt men på det fetmarkerade
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 14:52   #3
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Lever man på spel, på riktigt, behöver man inte låna pengar.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 14:59   #4
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det är lite tudelat. Finns ju två vägar att gå. Du kan välja att spela i ditt eget namn på asiatiska bookies + pinn och då måste du skatta på det = rörigt. Eller så kan du spela i andras namn på EU-bookies och om du ska redovisa dessa vinster för SKV blir det klurigt eftersom du ju spelat i andras namn = rörigt. Lika bra att inte göra varken eller så slipper man röran.

Sen är det moralkakan. Jag slipper t.ex ta studiebidrag, studielån, bostadsbidrag osv tack vare spelvinster även fast jag är berättigad dessa bidrag och då borde det gå någorlunda jämt ut i mitt tycke

Senast redigerad av HL333982 den 2012-09-01 klockan 15:08.
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 16:06   #5
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av megaman Visa inlägg
Hur fungerar det för en som lever på betting?
Svårt.

Citat:
Accepteras det som en stabil inkomst av banken så att man kan ta lån för husköp osv?
Nej.

Citat:
Skattefritt är det ju, på bolag inom eu iaf, men riskerar man drabbas av skönstaxering om man inte redovisar sina vinster för skatteverket emellanåt?
Skulle nog påstå att det är omöjligt att "leva på betting" om man spelar på EU-böcker. Limiteringen är döden oavsett om man har många målvakter.

Att leva på betting öht. är svårt. För ett skäligt leverne bör man ju snitta på minst 400k/år i vinster - inte många som klarar det (till att börja med behövs ju ett väldigt kapital) och det måste vara svårt att motivera osäkerheten/den låga timlönen.
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 16:41   #6
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 359
Sharp$: 4135

Lets go Live
Stats: 477 - 300 - 108
ROI: 104.35%
Vinstprocent: 61.39%

Standard

400k/år (efter skatt) måste väl räknas som en bra lön? Eller menar du något annat?
MrGerrard är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 17:10   #7
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MrGerrard Visa inlägg
400k/år (efter skatt) måste väl räknas som en bra lön? Eller menar du något annat?
Vill ju gärna kunna gå i pension i rimlig ålder. 17-18k i månaden är inte en bra lön. Framförallt inte med tanke på tiden och osäkerheten som betting innebär.
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 17:10   #8
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MrGerrard Visa inlägg
400k/år (efter skatt) måste väl räknas som en bra lön? Eller menar du något annat?
Du ska pensionsspara också, man kan inte räkna med att kunna fortsätta i all evighet och lägger du inte undan för framtiden så blir den odräglig.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 17:14   #9
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg
Vill ju gärna kunna gå i pension i rimlig ålder. 17-18k i månaden är inte en bra lön. Framförallt inte med tanke på tiden och osäkerheten som betting innebär.
Själv gör jag av med mindre och då sponsrar jag ändå frugan som bara jobbar 75 %.

Det är lättare att bli rik på små utgifter än stora inkomster.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 17:29   #10
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 359
Sharp$: 4135

Lets go Live
Stats: 477 - 300 - 108
ROI: 104.35%
Vinstprocent: 61.39%

Standard

400 000Kr/år efter skatt bör bli 33 333/ månad ( efter skatt det oxå såklart) och det tycker jag är en hyfsad månadslön. Kan du inte lägga undan lite till framtiden då så lever du nog över dina tillgångar

Lägg märke till att jag skrev efter skatt i mitt första och nu andra tillägg. Är det något jag har fattat fel så skyller jag på Sam Adams
MrGerrard är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 17:40   #11
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 7
Sharp$: 59
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg

Skulle nog påstå att det är omöjligt att "leva på betting" om man spelar på EU-böcker. Limiteringen är döden oavsett om man har många målvakter.

Att leva på betting öht. är svårt. För ett skäligt leverne bör man ju snitta på minst 400k/år i vinster - inte många som klarar det (till att börja med behövs ju ett väldigt kapital) och det måste vara svårt att motivera osäkerheten/den låga timlönen.
Det finns ju betfair. Fast deras premium charge kanske gör det svårt. Dom påstår ju att det bara är en mycket liten bråkdel som drabbas av denna avgift, men jag har läst lite att det kanske inte stämmer? Nån här som drabbats?
megaman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 17:57   #12
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HL333982 Visa inlägg
Det är lite tudelat. Finns ju två vägar att gå. Du kan välja att spela i ditt eget namn på asiatiska bookies + pinn och då måste du skatta på det = rörigt. Eller så kan du spela i andras namn på EU-bookies och om du ska redovisa dessa vinster för SKV blir det klurigt eftersom du ju spelat i andras namn = rörigt. Lika bra att inte göra varken eller så slipper man röran.

Sen är det moralkakan. Jag slipper t.ex ta studiebidrag, studielån, bostadsbidrag osv tack vare spelvinster även fast jag är berättigad dessa bidrag och då borde det gå någorlunda jämt ut i mitt tycke

Låter bra dumt att inte ta de bidrag som du kan få - varför gör du inte det? Om det beror på etiska- och moraliska dubier så borde du väl inte hålla på med dobbleri...?



Men det verkar gå bra för dig, riktigt fina stats över så många spel - keep up the good work...

Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 18:13   #13
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Själv gör jag av med mindre och då sponsrar jag ändå frugan som bara jobbar 75 %.

Det är lättare att bli rik på små utgifter än stora inkomster.
Det gör jag också, och då har jag hemmafru

Däremot anser jag att en bra månadslön, efter skatter/pension etc. börjar någonstans på 30k.

Till skillnad från många andra har jag inte svårt att hålla utgifterna nere trots att inkomsterna ökar - vilket gjort att jag lever rikast i min omgivning, trots att många i den tjänar bra mycket mer än mig.
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 18:26   #14
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 359
Sharp$: 4135

Lets go Live
Stats: 477 - 300 - 108
ROI: 104.35%
Vinstprocent: 61.39%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg
Det gör jag också, och då har jag hemmafru

Däremot anser jag att en bra månadslön, efter skatter/pension etc. börjar någonstans på 30k.

Till skillnad från många andra har jag inte svårt att hålla utgifterna nere trots att inkomsterna ökar - vilket gjort att jag lever rikast i min omgivning, trots att många i den tjänar bra mycket mer än mig.
Det sista stycket får jag inte att gå ihop:
-Dina kompisar tjänar mycket mer än dig
-Du har inga problem att hålla ner utgifterna
-Du lever rikast i din omgivning

Hur lever man rikast när man är duktig på att hålla ner utgifterna och ens polare tjänar bra mycket mer?
MrGerrard är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 18:34   #15
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Låter bra dumt att inte ta de bidrag som du kan få - varför gör du inte det? Om det beror på etiska- och moraliska dubier så borde du väl inte hålla på med dobbleri...?



Men det verkar gå bra för dig, riktigt fina stats över så många spel - keep up the good work...

Det är absolut av moraliska anledningar. Eftersom att jag arbetar med betting och inte redovisar mina vinster så räknas jag som låginkomsttagare i lagens mening. Men egentligen har jag en riktigt bra "lön". Bidragen jag talade om är knappast avsedda för mig och eftersom att jag inte är behov av dem tycker jag att det verkar dumt att använda dem bara för att jag kan. Då kan de pengarna istället gå till någon som verkligen behöver dem och som bidragen riktar sig mot. Jag pluggar för tillfället en 4,5-årig utbildning som jag inte behöver betala en krona för, tack vare andras skatt på surt fördärvade pengar. Då kan jag iallafall göra vad jag kan för att avstå från att ta bidrag jag inte behöver. Jag är inte alls vänster, snarare tvärtom, ifall någon undrar.

Förstår inte riktigt parallellen mellan att inte vilja ta bidrag och att hålla på med betting
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Q90 (+1), RobinD (+25), smak (+3), forbannat (+10), RJohanson (+5), Asder (+10), SlimCharles (+10), Soap (+10)

Senast redigerad av HL333982 den 2012-09-01 klockan 18:39.
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td